СТРАТЕГИЯ






Стратегия за развитие на училището за следващите четири години и план за действие и финансиране



СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ
на
ОУ „Свети Свети Кирил и Методий” село Буйново


               За периода от 2016/2017 учебна година до 2020/2021 учебна година

І. АНАЛИЗ НА СЪСТОЯНИЕТО НА ОУ „Свети Свети Кирил и Методий” село Буйново

Кратки исторически данни:

Учебна година
Брой ученици
Брой паралелки
2015/2016


2014/2015


2013/2014


2012/2013



През същите тези учебни години състоянието на персонала е следното:

Учебна година
Непедагогически персонал
Педагогически персонал
Образователно- квалификационна степен на педагог. персонал
ПКС и научна степен
2015/2016




2014/2015




2013/2014




2012/2013






Вътрешни фактори
Външни фактори
СИЛНИ СТРАНИ
ВЪЗМОЖНОСТИ
- Квалифициран педагогически персонал.
- Успешна реализация на план-приема на ученици.
- Поддържане на относително постоянен брой ученици в последните години, което осигурява и финансова стабилност на училището в условията на делегиран бюджет.
- Учениците се обучават по доказали своята ефективност училищни учебни планове, отговарящи на интересите на учениците.
- Висока успеваемост на учениците на външно оценяване, олимпиади, конкурси, НВО.
- Привлекателна учебна среда – добре оборудвани кабинети.
- Съвместна работа по проекти на учители и ученици.
- Предоставяне на качествено образование.
- Включване на учителите в различни форми на квалификация.
- Засилени мерки за контрол на отсъствията и успеха на учениците.
- Обновяване и възстановяване на дейността на Училищното настоятелство. - Изграждане на ефективно ученическо самоуправление.
- Провеждане на индивидуални консултации с   ученици и родители.
- Утвърждаване на традиции и символи на училището.
СЛАБИ СТРАНИ
ОПАСНОСТИ И РИСКОВЕ
- Понижаване на нивото на подготовка на новоприетите ученици.
- Недостатъчен брой класни стаи.
- Липса на добри условия за извънкласни дейности.
- Липса на съвременна спортна база.
- Незаинтересованост на част от родителите, формални и неизчерпателни практики на комуникация.
- Недостиг на финансиране.
- Намаляване на броя на учениците.
- Намаляване на мотивацията за учене у учениците.
- Недостатъчно познаване на нормативната уредба от страна на част от педагогическия персонал.
- Влошен психоклимат сред педагогическия персонал.


ІІ. СТРАТЕГИИ И ПРИОРИТЕТИ В РАЗВИТИЕТО НА ОУ „Свети Свети Кирил и Методий” село Буйново
ДО 2020 ГОДИНА

МИСИЯ

            1. Поддържане на високо качество и ефективност на цялостния образователен процес в съответствие с изискванията на ЗПУО и „Европа 2020“, както и на всички поднормативни актове, за да отговорим на предизвикателствата на времето, в което живеем.
            2. Осигуряване на всеки ученик на висока степен на функционална грамотност.
            3. Придобиване на солидни знания при изучаване на информационните технологии и тяхното практическо приложение в целия образователен процес.
            4. Спечелване и успешна реализация на различни национални  проекти.
            5. Изграждане на стабилни партньорства и на взаимоотношения на толерантност и разбирателство.
            6. Възпитаване и изграждане на необходимите социални умения на младите хора за общуване и правилно поведение в обществото.
            7. Да изградим личности, възпитани в дух на родолюбие и патриотизъм, с модерно виждане за света и с висока степен на конкурентоспособност, така че да превърнем България в просперираща европейска държава.
            8. Развиване и поддържане на физическата дееспособност и подготовка за активен и здравословен начин на живот.

ВИЗИЯ

            1. ОУ „Свети Свети Кирил и Методий” село Буйново
ще запази своя облик и традиции. То ще се развива като училище  с два етапа на основна образователна степен:
            - начален етап: 1. – 4. клас;
            - прогимназиален етап: 5. – 8. клас.
2. Постигането на качествен образователен процес ще бъде реализирано с помощта на висококвалифицирани педагози, които имат съвременно мислене и могат успешно да приложат стандартите на новия ЗПУО.
            3. С автономията, която ни позволява новият ЗПУО, ние ще разработим съвременни програми за факултативни и избираеми форми за придобиване на компетентности в съответствие с потребностите и интересите на учениците.
            4. Ще приложим различните форми на обучение, заложени в новия ЗПУО – самостоятелна форма с цел да отговорим на потребностите и да дадем достъп до образование, както и за да предотвратим преждевременно отпадане и ранно напускане на училище.
            5. Ще продължим да изграждаме и модернизираме учебната и спортната база за постигане на заложените в нашата мисия приоритети.
            6. С цел да отговорим на изискванията за създаване на приобщаващо и подкрепящо образование, ще осигурим екип от висококвалифицирани специалисти:  екип, който ще направи оценка и ще осъществи допълнителна подкрепа на деца и ученици, имащи необходимост от приобщаване и социализация.
            7. Ще изработим и ще се ръководим от Етичен кодекс на училищната общност, в създаването на който участват ПС, Общественият съвет и ученическото самоуправление.
            8. Ще продължим да осъществяваме целодневна организация на учебния процес като инструмент за превенция на отпадане от училище, за осигуряване на специализирана помощ при подготовката, за развиване на таланти и удовлетворяване на потребности и интереси.
            9. Ще продължим да работим активно  като създадем цялостна организация, в която ще бъдат включени ученици и техните семейства, педагози, представители на Обществения съвет и на местните общности.
            10. В следващия 4-годишен период ще продължим да изграждаме навици за здравословен начин на живот.
            11. Ще въведем сутрешна спортна гимнастика в рамките на 15 минути за успешен старт на предстоящия учебен ден.
            12. За да възпитаваме и изграждаме дух на родолюбие, ще задълбочим и разширим инициативите, свързани с миналото и фолклорните традиции на България.



ЦЕННОСТИ И ПРИОРИТЕТИ В РАЗВИТИЕТО
- Високо развитие на: родноезиковата подготовка, чуждоезиковата подготовка, подготовката в областта на информационните технологии и подготовката по всички други предмети.
- Формиращо оценяване и самооценяване.
- Обучение в сътрудничество между основните партньори в училищната общност – ученици, учители и родители.
- Висок професионализъм на педагогическия екип.
- Ефективна управленска дейност
- Добро взаимодействие със социалната среда и държавните и обществените организации, свързани с проблемите на образованието и възпитанието на младите хора.
- Продължаване, обогатяване и утвърждаване на традиции и ритуали в училищния живот.


ГЛАВНА ЦЕЛ НА СТРАТЕГИЯТА
- Издигане на качеството на процеса на обучение за постигане на ДОС.
- Поставяне на ученика в центъра на цялостната педагогическа дейност в училищната общност.
- Поставяне на ученика в отговорна активна позиция при овладяване на знанията, формиране на различни компетенции по различните учебни предмети и развитие на умения за учене през целия живот.
- Практическа приложимост на изучаваното учебно съдържание и използване на методите за обучение чрез активни дейности.
- Използване на различни форми за мотивиране на персонала.
- Обогатяване на материалната база, разширяване на сградния фонд и допълнително финансиране.

РЪКОВОДНИ ПРИНЦИПИ В ДЕЙНОСТТА НА УЧИЛИЩНАТА ОБЩНОСТ
- Разширяване на автономността на субектите в училище.
- Хуманизация на процеса на образование.
- Иновативност и творчество.
- Толерантност и позитивна етика.

ІІІ. ФИНАНСОВО ОСИГУРЯВАНЕ НА ИЗПЪЛНЕНИЕТО НА СТРАТЕГИЯТА
- Чрез средства от бюджета на училището.
- Чрез средства от Училищното настоятелство, благотворителни базари на учениците.
- Чрез кандидатстване по проекти.
- Чрез дарения.

ІV. ИДЕИ И ДЕЙНОСТИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА СТРАТЕГИИТЕ И ПРИОРИТЕТИТЕ В ИЗПЪЛНЕНИЕ НА МИСИЯТА И ПОСТИГАНЕ НА ВИЗИЯТА (ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ) НА ОУ „Свети Свети Кирил и Методий” село Буйново



ПЛАН ЗА ДЕЙСТВИЕ С ФИНАНСИРАНЕ:

Дейност
финансиране
срок
1.
Изработване и утвърждаване на цялостна концепция за провеждане на образователния процес – учебен план и програми, Етичен кодекс, методически обединения и комисии, план-прием, целодневно обучение.
Делегиран бюджет
до 15.09. на всяка година
2.
Обновяване и оборудване на  класни стаи
Делегиран бюджет и външно финансиране
септември
2016 г.
3.
Достъп до интернет
Делегиран бюджет и дарения
септември
2016 г.
4.
 Обновяване на фоайе и коридори.
Делегиран бюджет и финансиране от община
септември
2016 г.
5.
Ремонт на външна спортна площадка
Делегиран бюджет
2016 – 2017 г.
6.
Довършителни ремонтни дейност

Делегиран бюджет
декември
2016 г.
7.
Участие в квалификационни форми на педагогическия състав.
Делегиран бюджет, синдикати, община
постоянен
8.
Продължаване на работата по програми „Училищен плод“, „Без свободен час“, както и включване към програма „Училищно мляко“
Министерство на земеделието и Министерство на образованието
постоянен
9.
Продължаване на традицията за провеждане на Коледни и Великденски базари
Дарения
всяка учебна година
Планът е примерен и включва конкретни и особени дейности за определено училище!



СТРАТЕГИИ, ЦЕННОСТИ И ПРИОРИТЕТИ
ИДЕИ И ДЕЙНОСТИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕТО ИМ
-  развитие на: родноезиковата подготовка, чуждоезиковата подготовка, подготовката в областта на информационните технологии и подготовката по всички други предмети.
- Формиращо оценяване и самооценяване.
- Обучение в сътрудничество между основните партньори в училищната общност – ученици, учители и родители.
- Издигане на качеството на образование за постигане на ДОС.
- Практическа приложимост на изучаваното учебно съдържание и използване на методите за учене чрез действие.
1. Формиране на екип от висококвалифицирани учители чрез:
- повишаване на квалификацията на дългогодишните педагогически кадри;
- провеждане на целенасочен подбор на новоназначените учители, притежаващи висока квалификация и владеещи чужди езици, ако това се изисква по учебен план на съответния предмет, притежаващи опит за реализирането на проекти;
- приоритетно привличане на учители – бивши възпитаници на училището.
2. Провеждане на тематични ПС с цел повишаване на вътрешноучилищната квалификация.
3. Осъществяване на сътрудничество между учителите от училището с учители от други  училища  с цел обмен на добри педагогически практики.
4. Обезпечаване на процеса на обучение с достатъчно технически средства и други необходими пособия.
5. Използване на интерактивни методи на обучение.
6. Използване на информационните технологии в процеса на обучение по всички предмети.
7. Мотивиране на учениците за участие в учебния процес чрез качествено обучение.
8. Въвеждане на нови форми за проверка и оценка на знанията на учениците (тестове).
9. Организиране и провеждане на вътрешноучилищни състезания, олимпиади, изложби, викторини по различни предмети.
10. Привличане в училище на мотивирани ученици чрез провеждане на целенасочена рекламна кампания.
11. Съвместна работа по образователни проекти.
12. Повишаване на нивото на трудовата дисциплина.
13. Усъвършенстване на съществуващите училищни учебни планове и при необходимост разработване на нови, отговарящи на търсенето от учениците и на ресурсите, с които разполага училищната общност.
- Поставяне на ученика в центъра на цялостната педагогическа дейност в училищната общност.
- Поставяне на ученика в отговорна активна позиция при овладяване на знанията и развиване на способностите за самостоятелно търсене и използване на информация от разнообразни източници.
- Подобряване на процеса на педагогическо взаимодействие между основните партньори в училищната общност – ученици, учители и родители.
1. Развиване на ученическото самоуправление в училище.
2. Предприемане на мерки за намаляване на броя на отсъствията от учебни часове чрез своевременно информиране на родителите.
3. Осъществяване на съвместни инициативи от ученици, учители и родители.
4. Обогатяване и разнообразяване на извънкласните дейности и заниманията със спорт
5. Утвърждаване на традиции и символи на училището.
6. Включване на ученици и родители в разработване на проекти.
7. Прилагане на нови и разнообразни форми за работа с родители.
8. Превенция на агресията, тормоза и други негативни прояви в училищната общност.
9. Организиране на дейности за борба с противообществените прояви и противодействие срещу наркоманията и сектите.
- Ефективна управленска дейност.
Демократизиране на управлението на училищната общност чрез:
- Включване на максимален брой учители във вземането на управленски решения, чрез учaстието им в  методически съвети и комисии.
- Организиране на по-добра вътрешноучилищна информационна система.
- Изграждане на ръководен екип.
- Създаване на партньорски взаимоотношения със синдикалните организации в училище.
- Използване на различни форми за мотивиране на персонала.
1. Увеличаване на индивидуалните трудови възнаграждения на работещите в рамките на утвърдените средства в делегирания бюджет.
2. Изработване на правилник за провеждане на ПС.
3. Формиране на система от морални стимули, изготвяне на Етичен кодекс.
4. Осигуряване и организиране на квалификацията на учителите.
5. Провеждане на тиймбилдинг и обучения на колектива, семинари и др.
- Добро взаимодействие със социалната среда и държавните и обществените организации, свързани с проблемите на образованието и възпитанието на младите хора.
- Изграждане на работещо и ефективно Училищно настоятелство чрез привличане в него на бивши ученици, родители и общественици.
- Материална база и допълнително финансиране.
1. Работа по привличане на спонсори.
2. Разработване на проекти за обогатяване на училищната МТБ.
3. Разширяване на сградния фонд
4. Естетизация на училищния двор.
5. Основни ремонти на ВИК и ел. инсталации.
6. Текущи ремонти в  класни стаи.
7. Обезпечаване на подходящо обзавеждане на  класни стаи.
8. Осигуряване на нови компютри.
9. Внедряване на съвременни интерактивни средства за обучение – проектори, мултимедийни дъски и приложения.
- Ефективна рекламна кампания.
1. Изграждане на постоянен екип от учители, разработващи рекламната стратегия на училището.
2. Осигуряване на достатъчно средства по реализиране на рекламата.
3. Включване в рекламната дейност на учители, родители и ученици.



Няма коментари:

Публикуване на коментар